9 India

24. Februar 2020 0 Von nicvk

Not only in retrospective, Pakistan was an even more stunning and incredible adventure than I had expected and so I knew India in a way would have a hard time. As I had anticipated not being able to see the Himalaya region of Ladakh, I decided to choose a rather short route through India on the way to Nepal. Nevertheless I was of course very curious to experience this new country. Especially due to the intense history and recent events in Kashmir this border crossing was a special one.

Nicht nur retrospektiv, war Pakistan ein noch viel atemberaubenderes und unglaublicheres Abenteuer als ich es erwartet hatte und so wusste ich, dass Indien es auf seine Weise schwer haben würde. Da ich schon davon ausging hier leider nicht mehr in die Himalaya Region von Ladakh zu kommen, beschloss ich eine eher kurze Route durch Indien auf dem Weg nach Nepal zu wählen. Nichtsdestotrotz war ich natürlich super gespannt dieses neue Land zu bereisen. Besonders durch die Geschichte und durch die jüngsten Ereignisse in Kashmir war diese Grenzüberquerung eine besondere.